| Marko Myllyniemi |
|
|
|
| Kirjoittanut Admin | |
| 24.01.2010 22:58 | |
|
Olen nelikymppinen Ilmajokinen luonto- ja tähtivalokuvauksen harrastaja, jonka kiinnostus valokuvausta kohtaan yleensä lienee peräisin jo lapsuusvuosilta seuratessani vierestä, kun isäni kehitti kotipimiössä omia mustavalkofilmejään ja -valokuviaan. Vuosien varrella tuli harrastettua hieman maisemakuvien räpsimistä halvalla pokkarilla, kunnes 2000-luvun alussa hankin ensimmäisen järjestelmäkamerani, ja kuvaaminenkin muuttui hieman säännöllisemmäksi. Digiaikaan siirtyminen tapahtui 2002 pokkarin muodossa ja olin heti myyty digikuvaamisen ominaisuuksiin - filmikameroihin en ole sen jälkeen juuri koskenut. Paria vuotta myöhemmin digijärkkäreiden hinnat alkoivat olla inhimillisellä tasolla, joten lähes pakko sellainen oli hankkia kun käyttämättömiä objektiiveja oli laukussa odottamassa. Sen jälkeen kuvia onkin kertynyt ihan "kiitettävästi". Taivaalla näkyvien ilmiöiden ja kohteiden lisäksi mieluisia kuvauskohteitani ovat erityisesti linnut, kasvit, maisemat ja erilaiset luonnossa näkyvät yksityiskohdat. Viime vuosina olen innostunut myös perhosten kuvaamisesta. Pääasiassa harrastan kuvaamista omaksi ilokseni. Lähialueella eräitä suosikkikuvauspaikkojani ovat Alajoen peltomaisemat Ilmajoella, lomareissuilla viehättävät erityisesti Lapin tunturimaisemat.
|
|
| Viimeksi päivitetty 25.01.2010 09:06 |