Tervetuloa, Vieras. Ole hyvä ja kirjaudu tai rekisteröidy.
09.09.10 - klo:16:11
Uutiset:
Nyt pääset takaisin www.llk.fi -kotisivulle vasemman yläkulman logoa klikkaamalla.

Sivuja: [1]
Tulostusversio
Kirjoittaja Aihe: Curver jalusta kuulapolvella, alle 4 euroa, HalpaHallista  (Luettu 1608 kertaa)
0 jäsentä ja 1 vieras katselee tätä aihetta.
jlil
Jäsen
**

Profiili
« : 20.01.09 - klo:19:00 »

Tässä viimeinen innovaatio, joka on syntynyt tarpeesta. Kun panee ajastimella kameran kuvaamaan ja tarttee saada alakulma painotteista rajausta, niin kaikki viritelmät on liian korkeita ja hankalia, sekä hitaita asentaa. Nyt on koittanut uusi aika ja Curver jalusta tekee sen puolestasi!

Mallina oleva kameraromu ei sovellu ergonomiansa ja painonsa suhteen näille mitoille, eikä lujuuksille, mutta jo normaali ja laajakulmaobjektiivilla varustettu5 D  istuu paikalle kuin hanska käteen.

JL

Piti pienentää ja pienentää, kun ei tämä ryökäle huoli kuin pilalle pienennettyjä kuvia. Toivottavasti ei nyt aitten tuu lopulta moneen kertaan Virnistää
tallennettu
hpjm
Ylläpitäjä
Tulokas

Profiili
« Vastaus #1 : 20.01.09 - klo:19:54 »

Piti pienentää ja pienentää, kun ei tämä ryökäle huoli kuin pilalle pienennettyjä kuvia. Toivottavasti ei nyt aitten tuu lopulta moneen kertaan Virnistää

Laita nyt tuo kuva mulle ilman pienennystä niin minä kokeilen penentää ja laittaa sen esille tähän samaan ketjuun jos passaa.
Ei tuo kuvan pienennys niin vaikeaa pitäisi olla.
tallennettu

jlil
Jäsen
**

Profiili
« Vastaus #2 : 20.01.09 - klo:21:18 »

No, eiköhän tuo asia ny tuostakin kuvasta selviä. Pienensin CS3:lla kuvan 133 kt:n kokoon, mutta kun laitoin sen tähän foorumille, se olikin 180 kt, noin, noin, eikä kelvannut tietenkään. Mä en käsitä, kun sama tapahtui kaksi kertaa, eli CS antoi pienemmän arvon kuin se oli lopulta, kun sitä olin tähän siirtämässä? Kyllä periaatteessa kuva osataan pienentää, mutta kun tämä avuton tekniikka pilaa hyvän osaamisen Iskee silmää Mutta kun tuli puheeksi, niin kerro nyt hyvän kuvan stratekiset mitat kun pienennetään siihen 150 kt:vuun. Montako pixeliä tuumalla, lähtömitat pixeliäXpixeliä / 6:4, sitten pakataan kokoon 150 kt.

Eli jos halutaan paras mahdollinen ja yksi ainut kuva maksimilaadulla tälle foorumille.  Laitetaanko paljon pikseliä tuumalle ja iso pakkaus, vai vähän pikseliä tuumalle ja pieni pakkaus?En itse viitsi keksiä pyörää uudelleen, koska oletan että joku tämänkin jo tietää valmiiksi. Tämä on tietysti jo selvitetty jollain toisella foorumilla, mutta... Ei oteta vakavasti, harrastetaan vaan. 

J
tallennettu
hpjm
Ylläpitäjä
Tulokas

Profiili
« Vastaus #3 : 20.01.09 - klo:21:35 »

Nettiin kun pienennetään niin tuo 72dpi on käsittääkseni normaalinäytölle ihan ok. ja täällä foorumilla on muidenkin foorumien yleisesti käyttämä 150kt/kuva ja viestiä kohti 600kt yhteensä.
Pitäisikö tuota yhden kuvan kokoa suurentaa? Ongelma vaan on meidän käyttämä palveluntarjoaja joka ei niin kauheasti ole luvannut tilaa meidän kotisivuille (500Mt), ei nyt toki vielä olla kuin karvan verran yli puolet käytetty. Pitäisiköhän ruveta miettimään palveluntarjoajan vaihtoa?
Siinä mietittävää itse kullekin, mielipiteensä voi kertoa ihan vapaasti.

Onkohan tuo Curver kauankin valmistanut noita jalustoja, näyttää vaan niin "PRO" -tuotteelta, että siinä on tuotekehitystunteja täytynyt käyttää aika tavalla ennen kuin tuollaiseen tulokseen pääsee.
« Viimeksi muokattu: 20.01.09 - klo:21:57 kirjoittanut hpjm » tallennettu

hautka
Tulokas
*

Profiili
« Vastaus #4 : 21.01.09 - klo:21:02 »

Oivallinen oivallus. Sapettaa vain niin palijo ku joutuu pian kamerareppuhun pakkaamahan jos astiootaki. Onneksi on viä tuo Savotan rinkka. Virnistää
tallennettu
jlil
Jäsen
**

Profiili
« Vastaus #5 : 21.01.09 - klo:22:20 »

Ei tätä sihtimallin jalustaa oo pakko pakata reppuun. Minä ajan paikanpäälle ja kannan jalustan ensin paikalle, kävelen autolle takasin ja juon kahvit termospullosta, sitten kamera mukaan, jalustaan ja töihin. Mahtuu ne sisäkkäin ja voi hyödyntää ruuanlaitossakin, jos tulee oikein eräretkelle vietyä. Eikä paina paljon.

J
tallennettu
Sivuja: [1]
Tulostusversio

Siirry: